-->

16 Ocak 2024

Akademik Okuryazarlık vize sınav cevaplarım

Önceki ay vize sınavlarım vardı ve bu sınavladan biri de Akademik Okuryazarlık dersine aitti. Derste işlediğimiz konulardan biri Yaşadığımız Yüzyıl olunca, hoca sınav sorusu olarak bize, "derste izlediğimiz 'Yaşadığımız Yüzyıl On The Line' belgeselini dikkate alarak 2 adet akademik araştırma / çalışma konusu belirleyiniz. Minimum beklenti iki adet basliktir. Daha çok başlık yazmak isteyen yazabilir. Daha ayrıntılı çalışma konusunu tartışmak isteyen tartışabilir." diye sordu. Bende videoyu izlediğim için oturdum şu araştırma konularını cevap olarak yazdım:

    a) 5-10-13 Tanrı kaç dolar eder?
    b) Vasıfsız İnsanlarda Tanrı Algısı ve İnancı
    c) Üretim hattında insanın değeri
    d) Yeni düzen Yeni Tanrı Edindirir mi?
    e)Üretim Hattındaki İnsanın Ruh-Beden Hali ve Değişimleri
    f)Fordizm Dünyayı Nasıl Değiştirdi
    g)Bir din olarak FORDİZM ve 19. yy Firavunu Henry Ford

bunlar dışında bir kaç taneyi daha cevap kağıdına yazdım ama şu an aklıma gelmiyorlar. Sınavdan ise 95 aldım. Belgeseli izlediğimde aklıma gelen diğer çalışma konuları ise şöyle oldu;

1-Üretim Hattının Hayata Geçirildiği Bölgelerde Refah Artışı

2-
Üretim Hattı ve hızlı tüketim arasındaki bağlantı.


3-Ondokuzuncu yy. Hızlı Toplumsal Değişimi Tetikleyen Faktör; Üretim Hattı


4- Hızlı Üretim=Hızlı Tüketim mi?


5-Seri Üretim YENİ bir DÜNYA
 mı Yarattı?

6-Fordizm ve Taylorizm’in Yarattığı YENİ DÜNYA

7-
İşçilerin Çalışma Şekli Dünyayı Şekillendirebilir mi?


8-FORDİZM'in Vasıflı Çalışan üzerindeki etkisi

9-Vasıflı Çalışan “ölünceye kadar tek bir iş yapmak mı?”


10-Az Üretim Daha Çok Gurur Verici Midir?

11-
Üretim Hattı Çalışanlarının İş Değişikliği Nedenleri


12-İş Değişikliği ve Sabit İş Arasındaki Bağlantı


13-Üretim Hattı Çalışanlarında Ortaya Çıkan Hastalıklar

14-
Seri Üretim Sonrası Toplumda Çıkan Psikolojik Hastalıklar


15-Üretim Hattı, Kitleleri Birleştirebildi mi?

video ise şu;



Video: https://youtu.be/WQqAfYH11GQ?si=VjZ_PdBnUxBufRno 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.