-->

18 Haziran 2019

yanlışlıkla okul okuyup sonrasında da hukukçu olmaya karar vermek

Yarın sabah son sınavıma, yani; icra hukuku bilgisi mezuniyet bütünlemesi'ne gireceğim ve eğer olurda kazasız belasız bu sınavdan da geçersem, almış olduğum puanla, mezuniyet ortalamam biraz daha yükselmiş olacak. 
ama en önemlisi şu ki; bu son sınavdan geçmiş olduktan sonra, böylece bi sıkıntı yaşamış olmadan DGS sınavına da gireceğim. 

DGS sınavı ise 30 Haziran'da ve ben bu sınav özelinde de biraz çalışmaya başladıktan sonra gördüm ki; matematik bilgim sıfırmış. Hatta bakkal hesabıyla matematik yapmak dışında hiç bilgim yokmuş. Yani aslında bu konuyu ertelemeden, tee geçen yıl başlamam gerekiyormuş ama şimdi başlayınca da pek doğru dürüst bir şey öğrenilemiyormuş. Bunu şimdi fark edip kabullenmem ise pek akıllıca olmadı. Ama şimdi elimden gelen başka bir şey de yok.

Tüm bu olumsuz fark etmelerime rağmen, matematik bilgisi edinmeye başladım ve bu sayede şimdilik en azından 10-15 soru çözebilecek kadar matematik bilgisi edinmiş bulunmaktayım. Tabii mezuniyet sınavımdan sonra ise oturup sadece matematik çalışmalıyım ki, en azından bir kaç tane daha soruyu daha çözeyim. Zaten bu kadar erteleme lüksünden sonra şimdi oturup başka ne yapabilirim ki? Ama ertelediğim için çok pişmanım. Çok çok çok.

Bunları diyorum ama açıkçası durumum şu ki; dgs ile hukuk'a geçiş sürecim şu yazdığım cümlelerin basitliği kadar zorlu olacak. Çünkü dgs ile hukuka alım kapasitesi de geçen yıla göre 4'te 1 olarak düşürüldü. Yani bu demektir ki; normal eğitim alıp kendini yetiştirmiş matematik bilgisi olan kişilere göre, 4 kat daha fazla çalışmalıyım. Aksi takdirde, bu emeğimin bir karşılığı olmayacak.

Bunları biliyor ve öyle davranıyorum ama tüm bunlara rağmen sınava da gireceğim ve sonucuma göre bir yerleri tercih etmekten de geri kalmayacağım. Bakalım ne olacak. 
Bakalım ne olacak diyorum ama açıkçası, bu kadar bilgi sonrasındaki tercihime rağmen bi yerlere yerleşeceğimi de sanmıyorum. Bu yüzden de, bu yılki DGS sınavı benim için bir deneme olacak ve sınav sonuçlarının açıklanmasından sonra, eğer yerleşmemişsem oturup tüm zamanımı düzenli bir şekilde DGS geçiş sınavına odaklı bir ders çalışma sürecine dönüştüreceğim. Sonrasında ise; umarım zor da olsa,  hukuk okuyan birine dönüşeceğim.
-------------
Buraya kadar her şey iyi, güzel de, olayın en başına dönecek olursak; aslında ben hukuk okumak için buraya gelmiş değildim. 
Amacım sadece bir süreliğine de olsa istanbul'dan kaçmak, yeni bir deneyim yaşamak, içimdeki okuma eksikliğini gidermiş olmak ve bunun sonucunda elime geçen diploma ile mahkemelerden birinde veya işte devlet dairelerinden birinde işe girecek olursam da bir kaç yıl sabredip, bunun sonucunda ise oğluma, yaşarken harcayacağı bir miktar para bırakarak, hayatını az da olsa kolaylaştırmaktı. Bu hayal ve amaçlarla okula başlamıştım ama şimdi ise dönüp kendime bakıyorum da; resmen bi hukukçu olmak için yanıp tutuşuyorum. 

Sahi insan ne garip varlık değil mi?
Yanlışlıkla ve macera olsun diye girdiğim şeyin sonunda, aslında ne olmak istediğimi, neyi sevdiğimi, hayatımı ne üzerine-hangi amaç için harcamam gerektiğini keşfetmiş oldum. 
Bence bu çok güzel ve evet; ben bir meslek sahibi olacaksam, bir iş yapacaksam bu iş, bu meslek veya uğraş; hukuk dışında bir meslek olmamalı, hukuk dışında bir iş olmamalı, hukuk dışında bir alana yönelmememliyim. Yani resmen yanlışlıkla kendime göre bir şeyleri keşfettim ve galiba hayatımın her alanına nüfuz etsin diye elimden geleni de yapacağım.

Şimdi bu cümlelerin ve iki yılın sonucunda diyorum ki; insan "ne olacağım" veya "ne oldum" değil, aslında "ne olmak istiyorum" demeliymiş. 
Ben bu okul sürecinde hukukçu olmak istediğimi keşfettim ve hatta hukukçu olmanım benim kumaşım olduğuna karar verdim. Bunun için de; kendime, elimden geleni yapmaya söz verdim. 
Ne olmak istediğime 34 yaşında karar vermiş olsam da, geç kaldığımı düşünmüyorum ve bu yüzden çalışmaya, hukukçu olmak için çabalamaya devam edeceğim. 
Umarım allahım çabalarımın karşılığını fazlasıyla verir de karşınıza bir hukukçu olarak çıkarım. Bana dua edin dostlar ve düşmanlar.


4 yorum:

  1. teşekkür ederim.
    bu sabahki sınav iyi geçti. dersten kalmayacağım. ama dgs için bakalım ne olacak. inşallah güzel olur.

    YanıtlaSil
  2. DGS'ye çalışan çoğu kişi seninle aynı durumda aslında o nedenle moralini bozma bence, şöyle düşün bu sınava girecek çoğu kişi adalet okuyor senin gibi ve iyi matematikleri olsaydı zaten bu bölümde olmazlardı(Amacım küçümsemek değil ama gerçekler böyle demek istediğim bu insanlar iyi bir matematik eğitimi almadı hepiniz çok kötüsünüz şuan) ancak bu sınava ciddi çalışacak küçük bir kesim olacak ve asıl rakiplerin onlar olacak ve yarışacağın insanlardan daha iyi olmak için ne yapmalıyım diye düşünmelisin her zaman.Hukuk fakültesinin burslu programları yüksek sıralamalı o nedenle devlete girmek durumunda kalacaksın büyük ihtimal.Buna göre de çalışman gerekiyor.Öncelikle bu sınavda minimum kaç net yapman lazım bunu öğren bence.Ayrıca sınav çalışmak çok zor bir şeydir ancak zor olan kısım psikolojik kısımdır her zaman her şey yolunda gitmez ve moralin bozuk olsa depresyonda olsan bile ders çalışmak zorundasın buna kendini hazırlamalısın hayatını sınav yapmalısın maalesef sınav hata ve bahane kabul etmez o nedenle bahanelere saklanmamaya özen göstermen gerekiyor dinlenme zamanınla ders çalışma zamanını iyi dengelemen gerekiyor ve sosyal hayatından çok ciddi kesinti yapman gerekecek.Ayrıca gözlemlediğim bir şey söyleyeyim genelde bu tarz sınava çalışan insanlar matematiği iyi konu anlatımlı kitaplardan çalışmıyorlar konuyu anlamadan direk teste giriyorlar ya da test çözerken konuyu anlarım diyorlar bu çok büyük bir hata konu konu çalışılırken öğrenilir ve ben bir konuyu çalışırken minimum 3-4 saat çalışırdım konu çalışmaya uzun süre ver gerekirse ve bunu bir kayıp olarak görme test çözerken sadece hata yapmamayı öğrenirsin konu test çözülürken öğrenilmez.O nedenle kendine güzel bir iyi konu anlatımlı kitap bulmanı tavsiye ederim bu nokta gerçekten önemli matematik ezbere bir ders asla değil bir şekilde mantığını anlaman lazım yoksa yapamazsın ancak bunun için zeki biri olmana gerek yok uğraşman lazım asla pes etme altı üstü mat1 çözeceksin lisede bu konular 9. sınıflara gösteriliyor.Senin için biraz zor olacak ama sadece 2 derse çalışacaksın öyle düşün.Tavsiye olarak da Fem Simetri serisinin YGS için 4'lü kitabı vardı eskiden mat1 için.Eski bir kitap ama bütün soru tarzlarının çok güzel çözümleri vardı belki 2. elcilerde bulabilirsin.Ben onu hatırlıyorum demek istediğim matematiğe üniversite sınav kitaplarından çalışabilirsin.DGS kitabı da çöz tabi ama konuyu öğreneceğin yeri çok iyi bulman gerekiyor üniversite sınavı için olan kitaplar gerçekten iyi oluyor.Ayrıca bir konuya çalıştıktan sonra o konudan DGS çıkmışlarında nasıl soru gelmiş çözüp çözemediğine bak bu sayede çalıştığın kitabın kalitesini ve kendin ne kadar öğrenmişsin bunu da anlayabilirsin.Ayrıca çözerken geçmiş seneleri birbiriyle karşılaştır hangi sene hangi kısım zormuş hangi kısım kolaymış diye bir sene bir konunun sorusu kolay olur öbür sene zor olur her ihtimale kendini hazırlamalısın.Ayrıca en az 3 tane test kitabı çözmelisin bence.Rakiplerini çok çalışarak ekarte edebilirsin sonuçta bu sınava giren insanlar üniversite sınavında hukuk psikoloji kazanmış kişiler değil rakiplerini çok küçümseme ama umutsuz da olma başkası yapıyorsa sen niye yapamayasın.

    YanıtlaSil
  3. @Sergen selam, yorumundan fark ettim; aslında bende test çözerken öğrenirim diye düşünerek hareket etmişim ve bu yüzden testlere başlamıştım. ve tabii gördüm ki; hiçbir şey bilmiyorum. rasyone sayıları insanlara sora sora öğrendim ve hepsi dalga geçtiler :)
    olsun yine de güle oynaya öğrendim. bir kaç nuyu tam öğrendim gibi, geri kalanlar için ise; artık bu bilgiyle herhalde bu sene yerleşemeyeceğim ama seneye tamamlamış olup gireceğim için inşallah bi yere kesinlikle yerleşmiş olurum diye düşünüyorum.
    söylediğin kitaplara bakacağım mutlaka. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.