Basın Açık Lama'sı: Yazmayı seven ve hatta yazarken eğlenen biriyim. Blogda yazdıklarımın tamamını yaşamadım, yaşamıyorum. Yazdıklarımın içinde; arkadaşlarımdan dinlediğim güzel anılar, çevremden duyduğum konuşmalardaki küçük tatlı anlar, birinin başından geçmiş ve onu üzen olaylardan etkilendiğim için buraya yazmaya karar kıldığım şeyler de var.. Ama yazarken, sanki yaşanılanları ben yaşıyormuşum gibi hissettiğimden dolayı, birinci ağızdan yazmak beni rahatlatıyor. Başka türlü de yazamıyorum. O yüzden "hayatlarınızın küçük bir anından ilham alıyorum" deyip, bu bahsi kapatmak isterim.
Ve son olarak; eğer sizde acı veya tatlı anılarınızı benimle paylaşarak, ilerleyen günlerde (2-3 gün sonra veya 3-5 yıl sonra bile olabilir) yazılarımda yer almasını isterseniz hayaterkegi@gmail.com'a mail atabilirsiniz. Sevgiler.

17 Mayıs 2011

2 hamburgere götümü siktirecek değilim ya, verdiğin para neyse o kadar çalışırım

Hatırlarsınızki geçen aylarda, dünyanın siktiri boktan ünlü bir burgercisinde işe girmiştim. Hah işte ben o burgeciden çıktım. Çünkü işe verdiğim emek sonrası götümden akan ter ve ay sonunda aldığım parayı karşılaştırınca, geriye nerdeyse iki kuruş için götümü siktirmediğim yalnız kalıyordu. Bende bu karşılaştırmaları yapınca, içimden "sikerim işinizi gücünüzü" dedim ve vurdum kapıyı çıktım. Hatta bundan bi önceki işimden memnun değildim ya, hah inanın bu işte çalışırken onu bile havada karada görsem kapcak hale gelmiştim. Anam iki burger için çektiğim eziyet ve elime geçen para, kedi götüne sürülecek merhem kadar anca oluyordu. Gerçi bu burgerci eski işimden daha iyi kazandırıyordu, ama yani ay boyunca eşşek gibi çalışıp, ay sonunda keçi boku kadar maaş almak insana fena koyuyo. Bende böyle bu tür şeylere gelen biri değilim. Bide verilen 2 kuruş para sonrası elemanlar arası bi afra tafra vardıki, dersin sanki sarayda çalışıyoruz. Zaten çalıştığım süre boyunca müdüre  günde 10 defa "siktir len" çekmemek için kendimi zor tuttum. Hatta bi yerden sonra, aramızda öyle bi gerginlik olduki, bende gün içinde saatim dolunca, kimseye söylemeden kartımı çekip çıkıyordum. Ama benim bu hareketim bütün elemanlar arasında konuşuluyordu. Neymiş efendim ben kimsenin lafını dinlemiyor muşum, müdür falan dinlemiyor muşum, elemanlar arası huzursuzluk yaratıyor muşum falan da filan. Ammına koyduklarım sanki beni eleman olarak almamışlarda, köle izawra olarak almışlar. Bi ara bu dedikodular kulağıma gelince anladımki bana güle güle denilecek, bende işte oturdum düşündüm, bana siktir çekilmeden kendim siktir olup çıkmaya karar verdim. Hem kendim çıkarsam havalı olur diyerekten, onların bana kapıyı göstermesine fırsat dahi vermedim. Ayol bana iş mi yok, en az 2 gün sonra bundan daha fıstık, bundan daha güzel yeni bir iş bulurum.

Hem zaten bu tür burger murger işlerine girip, akşama kadar tuvalet temizlemek bana göre değil. Düşünsene kadın geliyo pedini gözünün içine baka baka, utanma arlanma olmadan kenara bırakıp gidiyo, sende güzel bi ağız tadıyla "hanım hanım al bunu anan ammına sok" bile diyemiyorsun. Üstelik ben bu tür şeyleri hemen karşımdakine söyleyen biriyim, ee tabii böyle sikindirik bi işte çalışırken kimseye bir şey diyemiyorsun ve bende bunları diyemediğim için, resmen içime dert oluyordu.

Kadınların ped dertlerinin bitmek bilmemesine, artık bi yerden sonra alışmaya başlarken, erkeklerde ise pislik olma durumu; en fazla ellerini temizledikleri peçeteyi çöp kutusuna atmak yerine oldukları yere atmaları oluyor. Zaten erkeklerin bana dert olacak başka bi yönleri yok. Adamlar tuvaleti "işe ve çık" mantığıyla kullanıyorlar. Gerçi bazı yaşı ilerde olan koca adamlar eğer lavabo kısmında başka kimse yoksa açık açık siklerini size göstererek işiyorlar. Onların sanırım üniforma, işçi tulumu gibi fetişleri olduğundan olsa gerek. Yoksa benim gibi işçi parçasına sikini ne diye göstersin hala anlamış değilim. Yani öyle yakışıklı, boylu poslu falanda değilim. Kesinlikle üniforma ve işçi tulumu fetişleri vardı. Bi kaç tane biraz yakışıklı olan sikini gösterince bende birazcık bakındım, ama daha fazla ileri gitmedim. Çünkü korktum ve eğer yakalanırsam pembe teskere alıp işten kovulmak daha kötü olurdu.

Onlar dışında birde tuvalete gelip birbirlerinin siklerini kontrol eden tiplerki varki allah allah. Bunlarda işiyor numarasına yatıp kemerlerini sıyırıp birbirlerine taşşakları dahil pipilerini gösterirler. Genelde kimsenin olmamasına dikkat ederler ve başbaşa kaldıkları ilk anda kemerler fora olur. Ben bi iki tanesini yalnız yakaladım ama diğer çalışanlardan duyduğuma göre bu tür olaylar çok sık oluyormuş ve kimse de kalkıp bir şey diyemiyormuş. Zaten kim kime ne diyecek ki? Sonuçta karşılıklı bir gönül rızası, bir memnuniyet söz konusu. Bende gördükçe  bir şey diyemiyorum. Zaten olayı farketme şekli, genelde aniden tuvalet kısmına girdiğimde oluyordu. tuvalet kısmına bi giriyorsunki, bakıyosun herkes alel acele toplanıyor ve o an farkediyorsunki meğer adamlar taşşak, sik ne varsa ortaya serip birbirlerinkine bakıyorlar. Zaten böyle anlarda ikisi beraber çıkıp gidiyorlar.  Artık nereye gidiyorlar bilmiyorum.

Neyse erkeklerde durum yalnız ibnelikle kalıyor, ama kadınlarda büyükşehir belediye çöplüğünden farksızlar. Iyyy mırtıplar. Ped med, ne varsa orta yere atıp götlerini sallaya sallaya çıkıp gidiyorlar. Bide giyinişleri, halleri, edaları yok mu? Dersin bu kadının boynuna bıçak tutsan, asla çöpünü böyle orta yere atmaz. Ama iş te hiçte öyle değiller. Bu süslü püslü kokoşlar kadar pislik kimse görmedim, duymadım, bilmiyorum.

Neyse ben bu işten çıktım ve zaten başka bi iş ayarladım gibi bile. Eğer kaza bela olmazsa bi kaç gün sonra bir ofiste işe başlıyorum. Düşünüyorumda ben bu burgerciliktense, ofis işlerini daha çok seviyorum. Gerçi yaptığımız işleri sevmesekde sike sike çalışmak zorundayız ya neyse.

9 yorum:

mutant dedi ki...

güzel yazmışsın adam.

Hayat_Erkegi dedi ki...

beğenmene sevindim.

baturaysakin dedi ki...

kadın tuvaletlerini bilcemicem de pisuarda işemeyi seven biri olarak çok oramı buramı kesen biri olduğunu gördüm. bakma diyosun adam tınlamıyo falan bu durumda blogumun başlağının fikir babası oldu.

Kıreyzi Görl dedi ki...

Sevmediğin işini bırakmana ve yeni bir iş bulmana sevindim. Bir yandan da bu kadar çabuk iş bulabiliyor olmana şaşırdım. Vay anasını dedim. O derece.

Hayat_Erkegi dedi ki...

@KıreyziGörl hamburgercilerde iş bulmak çok kolaydır. Ofislerde iş bulmak biraz sorun olabiliyor. Gerçi bu ofiste iş bulamasaydım, hamburgerciden nah çıkardımda işte ofis işi bulunca hamburgerciyi siktir ettim ve çıktım.

mızmızkız dedi ki...

Her yazdığını okuyorum, büyük zevke hemde..haddim olmayarak diyorum ki..takdir edilesi bi adamsın.

mızmızkız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hayat_Erkegi dedi ki...

@Mızmız teşekkürler.

O Gay; Ben de... dedi ki...

lol

gözümün önünde recep ivedik in iş arama durumları geldi + ninesi ile muhabbetleri