-->

08 Mayıs 2020

D ile benim nasıl biri oldugum uzerine

Okul'da tanıştığım hukukçu arkadaşımla hâlâ görüşüyoruz. dün onunla telefonda konuşurken, ona da
-ben nasıl biriyim. yani dışardan nasıl biri olarak görülüyorum. kendimin nasıl biri olduğunu çok merak etmeye başladım. cidden ben nasıl biriyim?" diye sordum ve o da karşılık olarak 
-yani çok düşünme. bence insanların ne dediğini boş ver, öyle yaşamaya devam et
-hayır insanların ne dediğini değil, sadece kendimin nasıl biri olduğumu öğrenmek istiyorum
-yani bence iyi birisin.
-eyvallah. galiba anlatamadım ama şöyle söyliyim; hatırlarsan sen bana demiştin "sen çok ilginç, tuhaf, değişik birisin"
-evet
-işte ben o bu sözleri hep bildim bileli duydum ama üzerine düşünmedim. şimdi ise kendime dönük bir yaşam yaşamaya başladığım için olsa gerek, bu tuhaflığın, ilginçliğin ne olduğunu merak ettim. yani en azından sen tuhaf derken, değişik derken ne demek istiyordun?
-yani bana göre sen ordaki yüzlerce kişiden farklıydın. farklısın. baksana özgür birisin. kimse sana hespa sormuyor, istediğin gibi yaşıyorsun
-ya öyle değil. yani sana tuhaf olduğumu, değişik olduğumu düşündürtüp söyleten şey neydi?
-çok düşünen birisin. hem boş ver insanlar ne derse desin.
yahu değişik, tuhaf olarak tanımlanırken, bunları kötü olarak görmüyorum. sadece acaba nasıl bir değişiklik bu, nasıl biriyim ki insanlar ilginç biri diyor diye merak ettim. senlede çok muhabbetimiz olduğu için, bu soruları soracağım kişinin sen olduğunu düşünerek sordum
-ya evet biz yakındık. sonuçta diğer insanlar seni benim kadar tanımıyorlardı
-evet. mesela sen bi keresinde de bana "kimse senin farkında değil. değerini kimse bilmiyor" demiştin. işte bunları neden diyordun. ben nasıl biriyim ki sen bu cümleleri kuruyordun. ben cidden kendimin nasıl göründüğünü merak etmeye başladım. dedim ve işte o da şunları söyledi:
çok düşünen
istediği gibi davranan
kimseden ve hiçbir şeyden çekinmeyen. çekincesi olmayan
doğruları her zaman, her yerde söyleyen
her konuda düşünebilen
basit olmayan
her konuya ve hayata dair kafa yoran. çok kafa yoruyorsun.
kendi doğruları olan ve onlar doğrultusunda yaşayan, ilerleyen 
yanlış görünce müdahale eden, onu düzeltmeye çalışan
yanlış görünce, yanlışın yanlış olduğunu söyleyen birisin. diğer insanlar böyle değil.

böyle şeyler söyledi ve telefonumuzu kapadık.
Galiba ben hep ilginç ve değişik biriydim. Ben hep kendime göre iyi biriydim ve gerçekten iyi biriyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.