-->

29 Haziran 2014

oruç tutmak bu değil.

ohh çok şükür Ramazan Ayı'na girdik. dün ilk orucumu tuttum, bugün ise ne yazıkki dün geceki seksden sonra duş alamadan uyuya kaldığım için oruç tutamadım.
Yalnız ramazan'a girdik girmesine de; sanki bazı müslüman kardeşlerim ramazan'a değil, ramazan onlara  girmiş gibi davranmaya başladı. Çünkü daha ilk günden etrafa sataşmalar, vurup kırmalar başladı bile.

Ay nasıl gıcık oluyorum şu "oruç tuttum diye herkes bana saygı duysun, en çok bana saygı duyulsun" triplerinden. Yarrağım ne biçim müslümansın sen ya. İki rekat namaz kıldın diye cihan padişahı mı oldun. İki gün aç kaldın diye, herkesin senin karşında el pençe ayakta dikilmesi, seni yolda görünce hemen kenarlara kaçışıp yol vermesi mi gerekir? Bi silkelen, bi kendine gel hayvan. 

Ne bu abi oruç tuttun diye her önüne gelenle kavga etmek, ona buna sataşmak. Valla orucunuzu bahane edip birilerinin kalbini kıracaksanız, hiç oruç tutmayın daha iyi. Yoksa kavga gürültü ederek tuttuğunuz orucun, allahımız karşısında zerre miskal kıymeti yok onu bilin yani.

Bir de bahane olarak da açlıklarını öne sürüyorlar. Ya afedersin ama seni aç karna bi sikerim gözün doyar bir daha acıkmazsın valla. amk koduğumun piçi. Sen kendini ne sanıyorsun göt lalesi. Neymiş açlık başına vurmuşmuş. Lan yarrağım, oruç denilince sen oruç'u ne sanıyorsun ki? Zaten oruç demek, bir anlamıyla da açlıkla terbiye edilmek değil mi?

Allahım ya orucun "hem oruç tutup, hem de aç kaldım, sinirlerim bozuldu, etrafa sataşayım, onun bunun kalbini kırayım da rahatlıyayım" demek olduğunu mu sanıyorsun. Tabiiki aç kalacaksın sinirlerin alt üst olacak, tabiki açlık başına vuracak. Ama açlık başına vuruyor diye, sen de gidip birinin başına vuramazsın. Çünkü orucun öyle bir özelliği yok.

Yani; aç kalcan ve kimyan bozulacak, sen de o arada kendine sahip çıkıp nefsini alt edeceksin. Böyle olunca da oruç tutmuş sayılırsın. Ama öteki türlü kusura bakma oruç tutmuş sayılmazsın, bunun yerine sadece babayı tutmuş sayılırsın.

4 yorum:

  1. cünup oruç tutabilirsin aklında bulunsun :)gece duş alamadım diye oruçtan kaytarma :)

    YanıtlaSil
  2. cünup oruç tutabilirsin aklında bulunsun :)gece duş alamadım diye oruçtan kaytarma :)

    YanıtlaSil
  3. @adsız ohaaa bunu bilmiyordum. sen söyleyince araştırdım cidden tutulduğunu öğrendim. off gitti bugünüm :(

    oysa her yıl "hiç kaçırmıycam" diyorum ama bu gibi nedenlerden dolayı en fazla 10 gün falan tutuyorum. ahhh salak kafam. ahh cahillik ah.

    YanıtlaSil
  4. sabah kalkıp bir şey yemeden duş alıp niyet edersen sorun yok tatlım. Beni ilgilendirmez tabi ama 1ay bu tur seylerden uzak kalsan ramazan ruhunu daha cok hissedersin benim fikrim bu sadece.

    YanıtlaSil

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.