-->

06 Nisan 2011

Müzik hem dinsizdir, hem dilsiz.

Müziğin hayatımda yeri, sokağımızdan geçen overlokçunun ve domates satan seyyar satıcının önemi kadardır. Yani ihtiyacım varsa dikkat kesiliyorum, yoksa ııh sikseniz dinlemem.
İhtiyacım derken de laf olsun diye değil, cidden müzik ihtiyacından bahsediyorum. Çünkü bazen bir şeyler anlatmak istediğimde, bir şeyler konuşmak istediğimde, yada birini özlediğimde o an aklıma gelen bi parçayı açarım ve dinlerim. Cidden inanılmaz derecede beni sakinleştiriyor. Hatta o an beni, birini bulup saatlerce konuşarak işkence etmekten alıkoyup, sanki günlerdir dertlerimi anlatıyormuşum gibi sakinleştiriyor. Müziğe ihtiyacım böyleyken, bu yüzden olsa gerekki dinlediğim müzik türleride çok farklı oluyor. Çünkü belli bir tür dinleyemiyorum ve zaten belli bir tür dinlersem, diğer güzelliklerden kendimi mahrum etmiş sayılırım diye düşünüyorum. O yüzden müzikte; bi anda en popundan, en arabeskine keskin bir geçiş yapabiliyorum. İşte böyle karma bi müzik anlayışım vardır.

Aslında daha önce böyle değildim. Sadece castara castara müzikler dinlerdim. Hatta daha 1-2 yıl öncesine kadar Demet Akalın hastasıydım diyim siz anlayın benim vahim durumumu. Ama şimdi hastalığım geçti ve çok şükür şifayı tüm kulağa hoş gelen (burdaki kulak benim kulağım oluyor) içinde ruhundan bir parça bulunan, içtenlikle söylenen, müziğinde kelimelerinden bile çok fazla anlam bulunduran parçalar dinliyorum. Zaten müziğin dini, dili olmaz. İşte dinsiz ve dilsiz sevdiğim parçalardan bazıları:
(Bu listeye zaman içinde beni benden alıp götüren şarkılar eklenmeye devam edecektir.)

Bu parçanın embedini alamadım size zahmet şurdan dinleyin: http://www.youtube.com/watch?v=sfv-mjriEps


































Bide genel olarak erkek şarkıcıların seslerini daha güzel ve dinlenilesi buluyorum. Kadın şarkıcıların sesleri şarkılarını sevmeme rağmen genelde kulak tırmalayan bir tını gibiler. Böyle bi itici bir zırıltı gibi. Ama bunun ibneliğimle alakası yok, çünkü bilmiyorum abi kadın sesini şarkı söylerken itici buluyorum. Gerçi hayatımın diğer alanlarında da itici buluyorum ama yani dediğim gibi kesinlikle ibneliğimle alakası yok. Öte yandan Türkiye'de kadın ses sanatçısı denildimi aklıma ilk olarak: Sertab Erener, ikinci olarak da: Gülşen geliyor. Diğerleri sanki böyle "heee güzel söylüyorlar o kadar" havasında gibiler.

Örnek vermek gerekirse bu anlamda Sezen Aksu bir numaradır. Bazen "allahım bu kadar iğrenç bir sesi niye dinliyorum ki" diyoum kendi kendime. Ama bakıyorum kadının şarkı sözleri tam onikiden vuruyor, insanı tutuklayıp ruh kodesine tıkıyor.

Sezen Aksu sözleri böylesine güzel olunca, insan mecburiyetten dinliyor, yoksa sesi güzel olduğundan değil. Ama başkası olsa mecburiyetten değil, zevkle dinlerim. Gerçi onun şarkılarını bi başkası seslendirince daha bi güzel oluyor o da ayrı bi konu. Neyse işte müzik konusunda düşüncelerim böyleyken türkçe, kürtçe, lazca, ermenice, ingilizce (bütün dünya dillerini sayasım geldi laaan =))) işte kısa kesiyim güzel müzikleri dinlerim abi. Varsa önerileriniz, yorum bölümüne yazında belki uğruna öleceğim yeni şarkılar keşfederim.

5 yorum:

  1. zevkli karısın tamam.öptüm yerring.kalp

    YanıtlaSil
  2. http://www.youtube.com/watch?v=PHtIXOis1QU

    Bu çocuun sesi bana öyle seksi gelir, beni öyle baştan çıkartır ki şarkı neymiş, sözleri nasılmış, neyden bahsedermiş, güzel miymiş değil miymiş umurumda olmaz...

    Rus şarkıları da dinle ;)

    YanıtlaSil
  3. yiğit tan çok zevksizsin lan sen.

    YanıtlaSil
  4. Uuu Bülent Ortaçgil bana laf attı. Şarkılarını hoş ama sesine katlanmak çok güç benim için.

    Evet. Müzikten yana zevksiz oluşumla gurur duyarım :)))

    Çocuktan yana zevksiz oluşuma da sevindim. Hepsi bana kaldı bunların :))) Almayacaksın elimden :)))

    YanıtlaSil
  5. Al bak bu müzik tam senlik:
    http://www.youtube.com/watch?v=monaXOpmH1U

    YanıtlaSil

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.