-->

29 Ekim 2010

Sence dünya üzerindeki en sanatsal,yaratıcı ve yetenekli kişilerin eşcinsel ağırlıklı (Özellikle erkek eşcinsel) olması bir tesadüf müdür? tesadüf değilse nedeni hakkında bir fikrin var mı?

Eşcinsel veya heterosexüel; herkesin ilgi alanına göre eşit derecede yaratıcı olduğuna inanıyorum.

Belki yetiştirilirken; ailelerimizin ve çevremizin dayattıkları kendi doğrularından dolayı, hayatın her alanında kendi seçimlerimizle yaşayamadığımız için, körelip yaratıcı yönümüzün farkına varamıyoruzdur.

Bu kesinlikle doğrudur diyemem ama, eğer bunu doğru kabul edersek; eşcinsellerin, heterosexüellerden sanatsal ve yaratıcı işlerde bir adım daha öne çıkmalarının sebebinin; sadece cinsel tercihlerinden dolayı dünyanın her yerinde yaşadıkları toplumlara; sürekli bir meydan okuma içerisinde olmalarından kaynaklanabilir. Yoksa kendi tercihlerini, kendi hayatlarını değil; ailelerinin ve çevrelerinin tercihlerini, hayatlarını yaşarlar.

Öte yandan bilinçli yaşayan her birey, eşcinsel olsun, heterosexüel olsun böyle bir dünyada, kendi kararlarıyla var olacaksa, diğer insanlardan daha güçlü olması gerektiğini bilir ve buna göre yaptığı tüm işlerde de, çevresindeki diğer insanlara nazaran bir kaç adım daha öne çıkar.

Yani; ben sizin söylediğiniz "sanatsal, yaratıcı ve yetenekli kişilerin eşcinsel" oldukları söylemini doğru bulmuyor ve bu görüşünüze sıcak bakmıyorum. Söylediklerinizin aksine, eşcinsel veya heterosexüel farketmez; kendi tercihlerini, kendi doğrusunu, kendi hayatını yaşamak isteyenlerin, yaşadıkları toplum içinde daha yaratıcı ve yetenekli olduğunu düşünüyorum.

Çünkü yaratıcı olmanız için illa eşcinsel olmanız gerekmez. Yaratıcı olmak için; TEK BAŞINA bir topluma, süregelen bir sisteme kafa tutmak lazım diye düşünüyorum.
(Bu yazı aslında blog için yazılmış bir post değil. Başlık Formspring'de anonim olarak gelen bir sorudur. Altındaki cümleler ise, soruya verdiğim cevaptı ve onaylayınca burayada düştü. Sonradan farkedince, kaldırmak yerine birde resim ekledim ve bu kadar zırvalamışken post gibi durmasının da bi sakıncasının olmadığını düşünüp karışmadım. Formspring hesabım )

14 yorum:

  1. katılıyorum.
    bak herşeye katılmam.
    ama bu konuda sana katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Kendi ayakları üzerinde durmayı başarabilen insanlarsınız.

    “Biliniz ki erkekler arasındaki aşk çeşitli arkadaşlık duygularıyla erkekleri biraraya getiren bir erdemdir. Bu durum onları daha erkeksi ve yürekli hâle getirir”

    Eşcinsel olma ihtimali olan sanatçı;

    Leonardo da Vinci

    ...

    YanıtlaSil
  3. naçizane sana katıldım hayat erkeği,zaten eşcinseller eğer bunu kabul edebilecek kadar şanslılarsa sürekli kendilerini normal-anormal tartışması içinde buluyorlar.biz "diğerleri" anormal olmasa da anormalleştirme çabasındayız birçok şeyi.eğer şanslılarsa gene,sürekli bir başkaldırma içindeler.yaratıcılığı ortaya çıkaran şey bu.sonuçta zaten o yaratıcılıkla doğuyoruz.ortaya çıkmasını için hem biraz şansımız olmalı,hem de cesaretimiz.

    YanıtlaSil
  4. eşcinseller aslında toplumsal baskının yanında başka birşeye daha sahipler ki o da " farklılık" ve herhangi bir kısıtlamanın olmaması.

    belki de çocuğunun sanatçı olmasını tetikleyen iki ana unsur budur. çünkü sanatta farklı olan öncü olandır.Kimse taklitleri sevmez herkes özgün olanın peşindedir.Ve toplumsal normlara karşı başkaldırabilen nadir insanlardandır eşcinseller.

    sanatçıların geri kalanı ise fazla hayalperestlerden ve anarşistlerden çıkar.

    Ha bir de şu var. Özellikle erkek eşcinseller demişsin ya, onların başarılı olmalarının sebebi her iki cinsin de duygularını, ihtiyaç ve isteklerini, zevklerini anlayabilme yetisinden geliyor olabilir mi? Cemil İpekçi gibi mesela.

    YanıtlaSil
  5. @Hazel soruyu soran kişi sadece "erkek eşcinseller" için sormuş. Ama ben genel anlamda, yani cinsiyet ayırmaksızın düşüncelerimi söyledim.

    YanıtlaSil
  6. evet böylesi daha olmuş zaten.
    ellerine sağlık.
    Çok güzel açıklamışsın :)

    YanıtlaSil
  7. katılır mısın meraktayım?
    bence bu ayrımın yapılması temel yanlış.yani bir erkek başarılı olursa bir şey de başarılı oldu denir ya da bir kadın için.ama başarılı kişi eşcinsel olursa şu cümle geçiyor eşcinsel sanatçı dünya çapında çok başarılıvsvssv.sanki bir hakaret varmış gibi geliyor bana.başarısından daha çok cinsel kimliğini çıkarıyor,ve bu kişiye değilse bile başardığı şeye kesinlikle hakarettir. çünkü hala toplumlarda eşcinsellik farklılık olarak anlaşılıyor.bazı kişilerce de hastalık olarak.bunun da normal bir tercih olabileceği ya da kimseyi alakadar etmediği sadece kişinin kendisini ilgilendirdiğini düşünmekteyim.özgürlük!hesapta demokratik dünya düzeni daha eşcinsellere özgürlük sağlamamış durumda bunun sebebi de din herhalde neyse buna hiç girmeyelim.ya da asıl sebep daha insanların çoğunun özgürlükçü olamamasından kaynaklanmakta.özgürlük normlarla sınırlı dünyada.üzücü.

    bir de gerçek sanatçı dediğimiz her kişinin zor hayat şartları yaşadığı düşünülürse geçmişte,eşcinsel sanatçıları ayıran bir durum yoktur.erkek ya da kadın diye ayrım yaptığımız sanatçılar açlık vsvs zorluğu çekmişse eşcinsel olan sanatçılar da toplumca cinselliğinin öne çıkarılması ya da kapalı kapılar arasına zorla sokulmasından dolayı acı çekmiş olabilir.başka tahminlerde de bulunulabilir.

    eşcinsel sanatçılar kavramını kullanarak kendimle çeliştim bu yorumda belki ama toplumun zorlaması kavramları bile etkilemekte... :(


    neyse saygılar :)

    YanıtlaSil
  8. @Leon zaten yaratıcı olmak cinsel tercihle alakalı bir durum değildir.

    Bu cümle anlayanlar için yeterlidir :))

    İnci jargonuyla, bu son cümlede özet geçtim :D

    YanıtlaSil
  9. onu bırakta bu gördüğüm en uzuuuuun blog başlığı olmuş. blog dünyasında bir fenomen olmandan korkar oldum, kıskanmanta var içinte tabi :P

    YanıtlaSil
  10. Eşcinsel kadın ve erkek kendi olmayı gözealan insanlardır.Birçok heteroseksüelin yüzleşmeye bile korktuğu kendi olabilme gerçeğini sindirmiş insanlardır.Sanat insanın içindekilerinin taşma halidir bir anlamda.Bu konuda eşcinseller sanata daha yakın demek değil de, eşcinsellerin sanat yapabilme yetisi yaradılışlarında vardır demek sanırım daha mantıksal bir çıkarım...
    Bu arada gözde yazarım Oscar Wilde'ı anmadan edemedim.Gerçek bir dehadır .Dorin Grayde oscar wilde ın kendini(benliğini) nasıl milim milim incelediğini görünce eşcinselliğin bir özel olma hali olduğunu farkettim.
    Ama cinsel kimliklerden izole edilirsek insan olma hali cinsiyetsizdir diyorum
    H.E çok konuştum pardon ya...

    YanıtlaSil
  11. uzerine cok dusunmustum bi ara bu konunun
    cok kafa patlatmistim ve sonunda kendi adima su karara varmistim

    biz basarili olmaliyiz
    sadece cok kucuk bir detay aslinda bizim escinsel olmamiz

    sadece erkek sevgilelerimiz, partnerlerimiz var hayatimizin geri kalani str8 ( ! ) diye tabir edilen, normal ( ! ) diye tabir edilen
    erkekler gibi geciriyoruz.
    yani suan nasil yasiyorsam eger kadinlarla beraber olmaktan hoislansaydimda ayni ben olurdum

    neden basarili olmaliyiz cunku ilk basarisizlikta
    arkamizdan yada gotleri yiyenin yuzumuze soyleyebilecegi tek kufur

    .........un ibnesi
    olur

    zaaf olarak gorup
    zayif olarak gorup
    ordan vururlar ve kahretsin ki bu da turk toplumunda ise yarar

    YanıtlaSil
  12. Sebebi açık:
    Hetero'lar aklı sikinde gezerken,eşcinseller kendini bu konuda tatmin etmeyi başarıyo ve adam gibi işler çıkarıyo!
    Kim ne derse desin,aşmış oluyo!
    Alnından öptüm,gıdından kaymak aldım;)

    YanıtlaSil

düşüncelerini kendine saklama, benimle de paylaş.